Jak být spokojený v práci

Když člověk žije sám, často se upíná k práci. Když ale takový člověk není v práci spokojený, propadá pocitům trudomyslnosti. Jak se naučit spokojenosti v zaměstnání?

Jsou společnosti, ve kterých je radost pracovat. Jsou ale i společnosti, o kterých se to říct nedá a práce v nich nás nijak neuspokojuje a stává se utrpením.

Ne každý si ale může dovolit změnit zaměstnavatele a ne každá změna může být ku prospěchu. Jak zajistit, abyste byli v práci spokojení a neodpočítávali každou uběhnutou minutu?

Změňte svůj postoj v hlavě

Dokud nebude mít k práci pozitivní přístup, nikdy spokojení nebudete. I na té nejhorší práci je možné najít alespoň malé pozitivum.

Jsou to někteří kolegové, kteří vám brání ve spokojenosti?

Omezte váš styk na minimum. Veškerý možný čas strávěte s kolegy, které máte rádi. Choďte s nimi na oběd či kávu. Pokud s kolegy, kteří vám nevyhovují musíte sdílet kancelář, pak využijte sluchátek, hudby nebo přestavěte nábytek tak, abyste se vzájemně nerušili a případně i neviděli. Určitě to uvítá i protistrana.

Nedovolte, aby vás lidé, kteří okolo sebe šíří negativismus a pomluvy, svým chováním ovlivňovali, sráželi či zdržovali. Buďte nad vodou.

Najděte si přátele

Nemusí jich být celý tým, stačí jeden či dva. Studie ukazují, že pokud máte mezi spolupracovníky opravdové přátele, budete se na pracovišti cítit dobře.

Snažte se dělat věci, co máte rádi

I když vaše práce zrovna nezachraňuje životy, neznamená to, že je zbytečná. Jistě ve svých pracovních povinnostech najdete něco, co vás baví a co musíte pravidelně opakovat. Jakmile toto uvědomíte, bude se vám pracovat veseleji.

Zasaďte se o svůj rozvoj

I když firma, ve které pracujete zrovna neoplývá vzdělávacími programy a školeními, neznamená to, že budete stagnovat. Postarejte se o svůj rozvoj sami. Učte se od kolegů či nadřízených, ptejte se, hledejte informace na internetu a uplatněte je při vašem zaměstnání, budete se cítit sebevědoměji a tudíž spokojeněji.

Postarejte se o přísun informací

Patříte-li mezi ty, kdo má za to, že ve firmě vázne komunikace a že vám chybí potřebné informace, nečekejte na zázraky a začněte informace vyhledávat vy sami. Dojednejte si s nadřízenými pravidelné schůzky či porady, kde se budete moct na všechno zeptat. Vytvořte si vlastní informační síť a využívejte ji.

Pochvalte se

Cítíte se nedocenění? Nikdo vás nepochválí tak jako vy sami. Pracujte tak, abyste ze sebe měli dobrý pocit. Pokud potřebujete slova chvály slyšet i od nadřízených, nebojte se zeptat na zpětnou vazbu.

Pracujte jen na tom, co zvládnete

Jednou z nejvážnějších příčin pracovního stresu a nespokojenosti v práci je chybování při přijímání závazků. Mnoho zaměstnanců stráví více času přípravou omluv a výmluv za nedodržení slibu a obává se, co toto selhání přinese. Plánujte, organizujte a když zjistíte, že podle programu nemůžete nový úkol přijmout, odmítněte jej. Jedině tak nebudete pod tlakem a bude moct odvést kvalitní práci.

  • Pokud podniknete všechny tyto kroky a ani po čase se váš postoj k této práci nezlepší, je na čase zvednout plachty a odhodlat se k novému zaměstnání.

Jarda
foto: freedigitalphotos.net

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>