Jak nabrat svalovou hmotu

Každý muž touží po tom, aby byl přitažlivý pro ženy.  Ať již chceme jenom okouzlit nebo toužíme po dívce svých snů, vždy je nutno mít na paměti, že žena touží po opravdovém muži, který by ji mohl ochraňovat. Tento fakt je známý již od pravěku, kdy lovci z doby kamenné lovili divokou zvěř a mamuty, zatímco ženy byly doma a staraly se o domácnost, tedy jeskyni. Byl to vždy muž, který přinášel domů potravu a zajišťovat tak přežití celého rodu. Toto jsou naprosto přirozené vlastnosti, které v ženách zůstaly po tisíce let a po kterých většina žen touží.

Strava je základ

Často se setkávám s lidmi, kteří se rozhodnou cvičit, avšak soustředí se pouze na cvičení a zapomínají na to nejdůležitější – příjem živin, ze kterých se jim může svalová hmota vytvářet. Pro začátek je nutno si říci něco o tom, jak přestat přibírat a zajistit si vyrovnaný příjem živin.

Prvním důležitým faktorem je pravidelná strava. V dnešní době, kdy žijeme v permanentním stresu, nemáme čas pravidelně jíst.  Tento fakt však mnohdy vede k tomu, že dlouhé hodiny hladovíme a poté se zase přejíme. Oba tyto případy jsou škodlivé a velmi negativně se podepisují na naší postavě. Správně bychom měli jíst každé 2-3 hodiny, vždy po malých dávkách tak, aby mohlo tělo stále zpracovávat přijatou potravu a nedocházelo ke zpomalení metabolismu. Tím si můžeme zajistit, že nebude docházet k ukládání podkožního tuku a zároveň budeme stále čerpat živiny.

Dále bychom se měli vyvarovat zbytečnému příjmu tuků a jednoduchých cukrů- sacharózy, fruktózy a glukózy. Mnohdy se můžete dočíst, že pokud chcete nabírat svalovou hmotu, měli byste první přibrat. Tato poučka je založena na předpokladu, že potřebujeme tuk k tomu, abychom mohli dostatečně vyživovat svalovou tkáň. Pravda je však taková, že proces rozkladu tuku na energii je mnohem složitější a dlouhodobější, nežli rozklad polysacharidů.

Právě polysacharidy jsou velmi důležitou součástí naší stravy. Ty bychom měli přijímat zejména v první polovině dne, kdy díky jejich pomalému rozkladu můžeme čerpat energii po delší časové období, aniž bychom se museli obávat, že dojde k uložení této energie ve formě tuku, jako se tomu děje právě u jednoduchých cukrů.

Měli bychom také do své strav zařadit zejména kvalitní potraviny. Místo ovoce bychom měli raději konzumovat velké množství zeleniny. Říká se sice, že v ovoci je obsaženo mnoho vitaminů, avšak v zelenině je jich mnohdy mnohem více a na rozdíl od ovoce neobsahují takové množství cukrů. Velmi zdravá je mrkev a paprika, které obsahují vitaminy A a B3, pozitivně působící na oči a odbourávání cholesterolu v krvi. Kromě zeleniny bychom se měli také zaměřit na kvalitní kuřecí maso a rýži. Obě tyto potraviny obsahují velké množství bílkovin, které jsou důležité pro vyživování svalů.

Jde se cvičit

Pokud jsme začali správně a kvalitně jíst, je na čase se vrhnout na další část- cvičení. Pro začátek si řekneme, jak dlouho bychom měli správně cvičit. Délka kvalitního tréninku by neměla přesáhnout 50-60 minut čistého času. Po tuto dobu tělo čerpá energii z glukózy uložené v krvi. Ve chvíli, kdy glukóza z krve dojde, začne tělo hledat energii jinde, a to rozkladem glykogenu ze svalové hmoty, čímž dochází k ničení námi budovaných svalů.

Pokud s cvičením začínáme, je vhodné se vyhnout cvičení s činkami. Ano, když přijdete do posilovny, můžete zde vidět kulturisty cvičící s činkami vážícími desítky kilogramů. Celé této části posilovny bychom se raději měli vyhnout. Je nutné si nejprve vytvořit dostatečnou svalovou základnu, na které můžeme začít budovat novou svalovou hmotu. Měli bychom proto začít cvičit s vlastní vahou. Cvičení s vlastní vahou je obecně považováno za nejzdravější způsob cvičení, neboť zvedáme a neseme pouze tolik, kolik sami vážíme. Nemůže se proto stát, že špatně odhadneme váhu závaží a tím dojde k poškození svalových vláken nebo utržení svalových šlach.

Chceme-li začít cvičit, není ani zapotřebí chodit do posilovny. Můžeme cvičit i doma, čímž ušetříme peníze za posilovnu a různé podpůrné přípravky. Je také si nutno uvědomit, že základem všeho cvičení je pohyb. Můžeme proto začít třeba běhat, jezdi na kole, nebo skákat přes švihadlo. Ve všech těchto případech posilujeme dolní část děla, avšak spolu s ní dochází i ke stimulaci břišních svalů. Každá žena se ráda podívá na dobře vypracované pozadí muže.  Také tím předejdeme trapných situacím, kdy máme dobře vypracovanou horní polovinu těla, ale na nohy úplně zapomeneme.

Pokud chceme cvičit horní polovinu těla, můžeme zkusit kliky nebo přítahy (shyby). Při těchto cvicích dobře stimulujeme zádové svaly, prsní svaly, ale také tímto způsobem můžeme dobře vypracovat svaly na ramenou a předloktí. Stačí, budeme-li každý den dělat  5-10 sérií kliků po 10 ti opakováních. Za několik týdnů, popřípadě měsíců, můžeme pozorovat znatelné změny na našem nově tvarovaném těle.

autor: Michal Hromek

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>